maandag 8 juli 2013

De knappe kikker

 
Een paar weken geleden zijn we samen naar de ouders natuurlijk-beurs geweest. Dikke pret. Ik kwam daar Maike van De Knappe Kikker tegen die net een nieuwe webshop was begonnen met natuurlijk verzorgingsproducten voor baby's en kinderen tot 12 jaar. Ik had natuurlijk al heel wat afgestruind, wat webshops betreft, maar De Knappe Kikker heeft echt ook eens wat anders dan de meeste webshops. Maike wilde dan ook de markt hier in Nederland verbreden nadat ze in New York een veel groter aanbod had meegemaakt. Inmiddels heb ik het een en ander besteld en op mijn kinders (of mezelf) getest.

Organic Babies Sun Lotion SPF 25
Een erg fijne zonnebrand die makkelijk uitsmeert en niet al te veel geur heeft. Dat wat je ruikt is wel lekker fris en niet zo mierzoet als de meeste baby- kinder smeersels. De zonnebrand werkt prima, maar ik vind het jammer dat de factor wat aan de lage kant is voor kinderen. Ik gebruik het ook op mezelf, en daar vind ik het prima voor, maar als de zon echt fel is gebruik ik liever een wat hogere factor op mijn kinderen. Organic Babies gebruikt alleen natuurlijk ingrediënten en zijn erg goed te gebruiken bij overgevoeligheid of eczeem. Het is niet getest op dieren.

                           Earth Friendly Kids Bodylotion Zingy Citrus
Ik was al tijden op zoek naar een nieuwe bodylotion voor mijn ventje, want de Weleda baby bodylotion had ie wel gezien. Dus eindelijk wat gevonden. De geur is echt lekker fris en hij vindt het fantastisch. Ik moest zelf even wennen, maar vind het nu ook wel lekker. Mijn mannetje smeert zich nu graag zelf in, zeker omdat er zo'n leuk pompje op zit. De bodylotion trekt ook snel in en plakt niet. Dus als de pyjama erna aan moet, dan gaat dat gewoon lekker soepel.

Earth Friendly Kids Shampoo & Bodywash en Badschuim Zingy Citrus
Ook hier was ik al even naar iets nieuws op zoek en ik ben erg tevreden over deze frisse shampoo en bodywash. Hij schuimt lekker en prikt niet erg in de oogjes.  De badschuim geeft als je de sproeier erop zet een flinke hoeveelheid zacht schuim waar flink wat baarden etc. mee gemaakt kunnen worden. De flesjes zijn erg leuk met Earth Friendly SuperKids en met een ecodop, waardoor je niet te veel gebruikt. De producten van EFK zijn allemaal natuurlijk, biologisch gecertificeerd en niet getest op dieren.

Princesse bodylotion
Deze heb ik gekocht om aan een kleine meid cadeau te doen, maar ik heb 'm stiekem even zelf getest. Het is een echt meiden luchtje een beetje zoet, maar niet te. Het voelt erg zacht aan en trekt snel in. En het plaatje doet het 'm natuurlijk helemaal. Welke kleine meid wil zich hier nou niet mee insmeren?
Deze crème wordt geproduceerd in de Provence en is gecertificeerd volgens de Ecocert France. wederom is dit product 100% natuurlijk en bevat 24% biologische ingrediënten zoals aardbei en katoen. Ook is het niet getest op dieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten